Pet kvaliteta modernih radnika

Bez autora
Mar 23 2014

Poslovnom svetu, obavezama, tržištu rada i promenama današnjice ne moraju samo da se bave menadžeri i osobe na vodećim pozicijama. Naime, na to kako obavljate posao utiču promene u tehnologiji, ali i u ponašanju. U nastavku je pet osobina koje moraju da poseduju i razvijaju moderni radnici kako bi ostvaraili ono što žele. "Zagrlite" promene - Tokom dugogodišnjeg rada, radnici se često ušuškaju i prilikom obavljanja svakodnevnih zadataka koriste isključivo poznate tehnologije i radnje. Međutim, takav pristup nije dobar ni za vas ni za vašu organizaciju. Razmislite o generaciji koja tek stupa na tržište rada. Oni su grupa mladih ljudi koji su odrasli uz moderne alate za komunikaciju sa kolegama. Njihova energija i mladost sa sobom donosi nova ponašanja i korišćenje novih, boljih i naprednih tehnologija. Tako bi svaki radnik, nezavisno od togas koliko godina ima, trebalo da bude spreman na promene jer bi upravo one mogle učiniti njihov život i posao lakšim.

Pet kvaliteta modernih radnikaPoslovnom svetu, obavezama, tržištu rada i promenama današnjice ne moraju samo da se bave menadžeri i osobe na vodećim pozicijama.

Naime, na to kako obavljate posao utiču promene u tehnologiji, ali i u ponašanju.

U nastavku je pet osobina koje moraju da poseduju i razvijaju moderni radnici kako bi ostvaraili ono što žele.

"Zagrlite" promene

Tokom dugogodišnjeg rada, radnici se često ušuškaju i prilikom obavljanja svakodnevnih zadataka koriste isključivo poznate tehnologije i radnje. Međutim, takav pristup nije dobar ni za vas ni za vašu organizaciju.

Razmislite o generaciji koja tek stupa na tržište rada. Oni su grupa mladih ljudi koji su odrasli uz moderne alate za komunikaciju sa kolegama. Njihova energija i mladost sa sobom donosi nova ponašanja i korišćenje novih, boljih i naprednih tehnologija. Tako bi svaki radnik, nezavisno od togas koliko godina ima, trebalo da bude spreman na promene jer bi upravo one mogle učiniti njihov život i posao lakšim.

Izrazite svoje mišljenje

U poslovnom svetu, prave vođe moraju da znaju kako da pokažu da su strastveni, obrazovani, i da vole da dele svoje znanje sa drugima. Nove tehnologije su ohrabrile radnike unutar organizacije da dele svoja interesovanja, ideje i uz to uvek daju povratnu informaciju.

Kada vam je do nečega veoma stalo, tada imate priliku da postanete lider odnosno da učite druge o tome i da delite svoje znanje. Ipak, to se neće ostvariti ukoliko 'ne progovorite. Ne možete biti lider tima ako se plašite da izrazite svoje mišljenje, plus niste samouvereni . Tako se postavlja pitanje , zašto biti samo radnik kada možete biti vođa? Budite hrabri!

Budite nezavisni i usmereni ka cilju

Sada kada svoj posao možete da obavljate u bilo koje vreme, sa bilo kog mesta na svetu, najvažnije je da budete organizovani i usmereni prema cilju. U nekim poslovima više ne postoji osoba koja prati svaki vaš korak tokom radnog dana i da vas podseća da se vratite na posao. To je privilegija, ali s druge strane i velika odgovornost. Tako dobijete poverenje od svojih nadređenih da je na vama da poverenje opravdate. Kao moderan radnik morate da znate kako da upravljate svojim vremenom, kako na vreme da završite zadatke bilo da ste u kancelariji, u kafiću ili radite od kuće.

Delite iskustva i pomažite drugima

Iako je posedovanje ovih osobina važno za moderne menadžere, moraju da ih poseduju, ili bar razviju, svi moderni radnici. Kolege međusobno često ne dele ideje, odnosno zadržavaju ih samo za sebe kako bi ih , čim im se pruži prilika, predložili nadređenima. Ali, taj model u modernim organizacijama više ne vredi. Deljenjem znanja i ideja ne samo da stvarate bolje odnose sa kolegama, nego takav pristup može govoriti puno o vama kao osobi.

Možete da delite ideje, povratne infomacije, projekte na kojima radite, dokumente ili šta god želite. U svakom slučaju, sebičnost zaista nije karakteristika modernih radnika.

Fokusirajte se

Tokom radnog dana rastrzani ste na sve strane. Tokom sastanka proveravate pristigle meilove, tvitujete, , sređujete dokumente i dopisujete sa kolegama. Ponekad zbog tih komunikacionih kanala ne možemo da se potpuno fokusiramo na ono što treba da uradimo .

Niko vam neće zameriti ako na poruke ne odgovorite istog minuta, ili jednostavno ne odgovorite na postavljeno pitanje kolege iz kancelarije. S obzirom da smo bombardovani informacijama sa svih strana, važno je filtrirati ih i fokusirati se samo na one važne koje donose vrednost poslu i svakodnevnom životu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik